הבגדים עשים אותנו

הבגדים עשים אותנו

הבגדים הם כרטיס הביקור הראשון שלנו בכול מקום. לבגד השפעה על התדמית שלנו. בעבר הלבוש היה סימן מזהה למקורו ומוצאו של האדם. כיום, בעולם הגלובלי קשה מאד לדעת את מוצאו, מעמדו ותרבותו של אדם על פי בגדיו. אבל בהחלט ניתן ללמוד על אישיותו לפי תלבושתו ואופן הלבוש שלו. היום יותר מתמיד הבגדים עושים אותנו כאינדיבידואלים. אפשר ללמוד עלינו כפרטים באמצעות הבגדים שאנו לובשים, מאשר ללמוד על זהותנו  כחברים בקבוצה או משתייכים לדת או לאום.

 

בגדים משנים את איך שאנחנו מסתכלים על העולם ואת איך שהעולם מסתכל עלינו. לכן פעולה לכאורה פשוטה כמו תפירה - חיבור  של בדים באמצעות חוט ומחט או במכונת תפירה יכולה לשנות ולתרום רבות בחיי היום יום. מאחר והבגדים עושים אותנו, חוג תפירה תורם רבות ליכולת היצירה והעיצוב של הילדים. לאופן הלבוש שלהם, התאמת הבגד וסידורו על גופם והשלמת הופעתם בעזרת אביזרי אופנה נלווים. בעזרת חוג התפירה הילדים יוכלו להביע את אישיותם, לחשוף את יכולתם הטכנית על ידי רישום ועיצוב הבגד, מדידה והתאמת גזרות, שילוב סוגי בדים, גזירת הבד ותפירת החלקים לכדי בגד שלם.

 

בחוג תפירה נחשפים הילדים לטכניקות של מלאכת יד שונות. הידע שהם רוכשים מאפשר להם להביא לידי ביטוי את הרעיונות היצירתיים שלהם. הלימוד בחוג פותח לפניהם עולם תרבותי שלם של סגנונות אופנה, הרכב צבעים גזרות וחומרים, רקמה, ציור על בד, השחלת חרוזים, תפירת אביזרים ותחפושות, תיקים, חגורות ועוד. בחוג מבאים הילדים לידי מוצר מוגמר את הצורך לבטא את האישיות שלהם דרך הבד. כאן הילדים יוצרים את הבגדים שעושים אותם למי שהם עכשיו וכנראה גם למי שיהיו בעתיד. אז אם כך, למי מתאים חוג תפירה? – בגדול לכל הבנים והבנות מגיל 6. לכל מי שיש לו זיקה לאופנה וליצירה. לילדים שצרכים לאמן ולפתח את המוטוריקה העדינה שלהם. לילדים שיש להם מה לומר לעולם.

 

​בעידן שבו הכל תעשייתי, עשוי מאלפי ומילוני העתקים. נקנה בחנות במבט מהיר או  בלחיצה זריזה באתרי האון לין. חוג התפירה מהווה אי של סבלנות והקשבה. תהליך תפירת הבגד דורש דיוק וערנות. הקשבה להוראות, דיוק במדידות גזירה נכונה ותפירה ישרה. בתפירה נדרש לעיתים קרובות גם לפרום ולתקן טעויות, חשוב להכיר בכך שטעיות הן חלק מהחיים ולשמוח על כך שניתן לתקן אותן. השאיפה לראות את הבגד מוכן ואת המוצר מוגמר, עלולה להביא לתוצאה מרושלת ולא מקצועית. התובנה הזו נכונה לכל דבר בחיים והיא אולי אחד מהדברים החשובים הנרכשים בחוג התפירה. הבגדים עושים אותנו הם כרטיס הביקור היום יומי שלנו. הם החוזות שלנו, הנראות שבה אנו רוצים להציג את עצמנו לעולם. ובגד שהילדים שלנו תפרנו הוא לא רק החוץ הוא גם הפנים שלהם. בגד מוקפד לעולם לא יציג אותם באופן מרושל. וגם אם בסופו של יום הם לא יצאו מעצבי אופנה או תופרות עלית  וחייטי על הם ילמדו להתלבש מתוך אמירה וכהלכה .




Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: